HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

Bagaimana ostematrix membantu wanita yang sedang mengandung?

Assalamualaikum.

Ini kisah kakngah saya.

Yang travel ke Istanbul, Turki Tahun lepas sewaktu mengandungkan baby fateh.




Kakngah cakap, setiap kali dia pregnant, mmg dia akan alami sakit belakang yg teruk.

Mungkin benar katanya, anak-anaknya sedang menyerap kalsium dia haha. :p


Muhammad Ammar,her first baby

Sumayyah her 2nd baby



Kakngah kata, time pregnant kan ammar & sumayyah dia tak ambil any supplement dan hanya ambil ubat yang doctor bagi >>> OBIMIN + NEUROGAIN .

dan susu yg di minum adalah susu ANMUM.

Tapi masalah sakit belakang macam tu jugak, sama je...

Ammar & Sumayyah yg getting bigger day by day :)


Muhammad Fateh her 3rd baby

Sejak 4 bulan Fateh dalam kandungan, kakngah mula mencuba SHAKLEE.

Kakngah amik set mengandung (Vitalea + Vita c + B-complex) dan ostematrix supplement kalsium tu.

Kakngah amik 4 biji ostematrix sehari sebelum tidur..

Mula-mula tak rase apa, biasa je..

masuk hari ke-3...

Dia dah tak sakit badan bila bangun pagi, alhamdulillah!


Ha ni lah dia ostematrix shaklee! saya pggl oste je hehe
So kakngah happy and mula la mengamalkan ostematrix. Yes, sakit belakang kakngah sangat berkurangan!

(ade beza ya berkurang and takde langsung.so saya ulang, kurang dah sakit belakang)

Apa yang paling best, kakngah dah tak kejang urat!





" Dulu masa mengandung anak pertama n kedua, bila tgh2 mlm, mesti saya kena kejang urat "
(kaki di bahagian betis ke bawah x boleh gerak).



"Saya akan kejut suami, minta dia urutkan. Tapi kali ni, alhamdulillah, saya xmengalami kejang urat."




 Then masa kandungan fateh berusia 7 bulan, kakngah terbang ke AMSTERDAM.

(anak2 & maid dia tinggal rumah ibu dgn kitorg)





Sampai amsterdam dlm pukul 7 pagi, abg dzuha (abg ipar saya) bawak kakngah ke rumah sewa di 

HANGELO

Malam dorg terus fly ke istanbul. Turki.

Penat tak perempuan hamil 7 bulan nak gerak banyak dalam masa singkat? penat kan3...





"Semasa di Turki, most of d time, kami berjalan kaki, turun naik bukit. Imagine, ibu yg sedang mengandung 7 bulan lebih dok panjat bukit, fuh mmg mencabar. Syukur Alhamdulillah, Shaklee kit saya sentiasa saya bawa. Dan OsteMatrix mmg sgt membantu tulang badan saya agar xsakit2 dan kuat untuk berjalan..."





Saya copy ni dari travel log kakngah hehe







Semasa hari terkahir di Istanbul, kami keluar awal pagi dr hotel (terus check out) dan kami luangkan masa melayari Bosphorus Cruise. Habis pelayaran, kami berjalan lagi di Kota Istanbul sebab flight kami ke Amsterdam adalah pada pukul 5.50pagi! Kami tiba di Istanbul airport jam 12mlm. Bayangkan sehari suntuk berjalan, badan dh rasa sgt letih. Waktu tu, hanya Allah saja yg tahu betapa sakitnyer badan ku ini. huhuhu~

Selepas kami check in, husband pun ajak rehat di surau sementara nk tunggu waktu subuh. So saya ambil kesempatan untuk tidur. sebelum tidur, saya mkn OsteMatrix dulu.

Pukul 4.30 pagi husband call kejut untuk ready solat subuh. Waktu tu, masa saya bangun, ya Allah, alhamdulillah...saya rasa segar and surprisingly, badan saya yg sangat sakit/ lenguh/ bisa2 akibat berjalan terlalu lama hilang! Dan saya rasa bertenaga...ya Allah, syukur padamu!

Sepanjang perjalanan pulang ke Amstersdam, xabis2 saya ckp dgn husband pasal OsteMatrix. x caya leh tanya dia. hehehe~ How happy I am sebab xlupa bawa vitamin Shaklee. 





 So, mcmn, best kan? rasa nak cuba ostematrix?

SMS saya tiera 019-4120913 atau pm facebook saya 

Athirah tieramiessyou








Bye2 dan saya share gambar2 kakngah bercuti di turki. yeahh im in the mood for bercuti ni...

arghhh nak bercuti sangat2 ni. Istanbul tggu aku mai nah! hehe

Adana Beef & Chicken Donor
Sihat gila kot breakfast org turki hehe
Blue Mosque
Haghia sophia...Sebuah gereja tidak diubah senibinanya oleh Sultan Muhammad 
Al Fateh. Kenapa? Dan kenapa hanya Hagia Sophia yg ditukar kpd Masjid, and not other gereja?
Sultan Muhammad Al Fateh menukar Hagia Sophia kpd Masjid kerana Hagia Sophia merupakan simbol pentadbiran gah kerajaan Kristian Byanzntine. Dengan menukar Hagia Sophia kpd Masjid, menunujukkan zaman kerajaan kristian Byanzantine telah tamat dan bermula era zaman kerajaan Islam. Senibina gereja tidak diusik to let people know suatu masa dahulu Islam pernah berjaya menewaskan kesombongan dan kesesatan empayar Byanzantine serta kotanya Constantinople. Allahuakbar!!

bestnye lahai. I'll make sure that one day.. I WILL LEAVE MY FOOTSTEPS THERE . Insyaallah
Kakngah kata ni fresh gilaa woo..1 cawan megandungi 4 biji buah delima!  
 Masalm la kot kan rase dia..bgs kakngah mnom jus delima utk fateh hehe

 yg ni abg ipaq,husband kakngah laa. abg dzuha

Turkish Kumpir i.e Soft Potato. Very famous at Ortakoy
ini ape ntah roti bulat ni tp mcm roti aunt anne pon ade kan mkn dgn tomato & cucumber tu healthy2
Beef & Chikcen donor



sekian. :)




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...