HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

LIEBSTER AWARD

Hi assalamualaikum!






Okay saya tak pernah join keje tag-mengetag blog ni, so this is my first time! Kata nadia, siapa yang kena tag perlu jawab soalan. Ada 11 soalan kesemuanya.



Syarat yang perlu di penuhi untuk LIEBSTER AWARD ni adalah seperti berikut:


  • Sertakan nama dan URL rakan anda yang telah dicalonkan di Liebster Award ni.
  • Jawab 11 soalan yang diajukan.
  • Anda wajib mencalonkan 11 blog lain.
  • Cipta 11 soalan anda sendiri dan mereka yang tercalon wajib menjawab kesemua soalan tersebut.
  • Maklumkan kepada 11 blog yang tercalon supaya mereka menjawab soalan anda itu.



Ok saya sudah di tag oleh Nurul Atieka Ibrahim . Now masa untuk saya menjawab 11 soalan yang diajukan. Here we go!






1. Apakah nama gelaran anda dan mengapa diberi gelaran tersebut?

 > Hmmm banyak gelaran saya. Kotir, t-rex, tiruk, roti hahaha. kenapa? takde sebab just because nama saya ATHIRAH tu itself , jd asal benda ade huruf T dan R haaa sedap la tu nk nyebut nama saya. Tapi terbaru gelaran saya adalah Athirah Tieramiessyou, sebab ape sebenarnya masa nak kahwin plan nak share fb profile dengan husband. so tiera (saya) mie (najmi suami saya) is you (fb tieramie itu is you la athirah, n is you jugak la najmi). So become tieramiessyou. Tapi later we think tak praktikal la to share fb profile. so tak jadi share tp nama tu kekal sampai hari ni.





2. Destinasi mana anda ingin bawa ibu ayah anda?

 > Satu tempat yang semua anak2 nak sangat bawak ofcourse Mekah Almukarramah, tunaikan haji dan umrah. TAPI pd saya bukan tempat itu shj, saya kalau boleh nak bawak deorang round satu dunia! Semua tempat best kot.hehe






3. Rumah impian anda dan kenapa?

> Saya nak rumah besar,ada tangga (dari kecik saya suka rumah ade tangga),ada swimming pool, ada laman dan taman bunga yg cantik, lengkap dengan mini gym haha dan piano ok. Walau belum pandai main piano tapi satu hari nanti saya akan belajar jugak. 







4. Masakan apa yang anda pernah masak dan kebabom sedapnya. Nyatakan

> Eh semua yg I masak sedap kot! hahaha :p erm ape ye. mungkin ikan masin perah air asam limau letak cili padi bawang kot hahaha 







5. Berapa bilangan adik beradik dan anda anak ke berapa?

>  10 orang adik beradik, 5 laki 5 perempuan, saya anak ke 5







6. Jika anda diberi 1 juta, apa yang ingin anda lakukan?

>  pembahagian mcm biasa. Ada portion utk zakat.infaq/sedeqah, utk keluarga, utk reward diri sendiri, untuk tanggungjawab. Modal utk usiness lain? jauh dari dalam kepala, sebab priority saya adalah anak2 shaklee saya dalam empayar sparkle. saya hanya akan fokus shaklee bukan perniagaan lain. ye, FOCUS sampai capai master coordintor,sampai anak2 saya juga master coordinator.






7. Makan kat restoran ade kucing kelaparan dtg.apa reaksi anda?

> anyonyo comelnye kucing ni. ambik gambaqqq dulu. pastu bg la mkn sikit. 







8. Apakah impian yang anda nak sgt capai dalam hidup

> terlalu banyak that I can't write them down. impian saya besar.dan ban yak hehe






9. Nyatakan 3 tempat yang anda nak sangat pergi dan kenapa?

> Paris,sebab terpengaruh dengan drama2 omputih time kecik kakaka. Maldives sebab cantik sangat! Bali sebab plg dekat , org kata best yet romantic, kawan2 aku ramai dah p awat aku tak sampai lagi? hahaha









10. 5 ciri-ciri untuk mengenali diri anda?

>  sebenarnya kurang jelas soalan ni ciri2 org yg perlu ade utk  kenal saya atau ciri2 yg ada pd saya utk org kenal? hahaha blurr tapi saya rasa ciri2 saya la kot. ok saya suka benda yg best2,yg tak best saya taknak pk taknak layan. saya jenis yg bersemangat,suka bergambar, sentimental, cheerful.









11.  Adakah anda suka membaca? nyatakan buku apa paling anda suka.

>  sedang berjinak-jinak untuk suka membaca. setakat ni saya banyak membaca penulisan di blog etc. Buku saya mudah terlelap haha. Tapi ade je buku yg buat mata saya terbuntang. Buku kisah perjuangan serikandi islam mcm ummu salamah,khadijah banyak lagi. Takut kagum semua ade rasa. 






ok siap! mcm ni rupenya tag tag ehh.. ok masa utk saya tag orang lain dan bagi 11 soalan.



selamat menjawab dengan gembira! hehe




1) Apa yang anda suka bawa dalam handbag bila anda keluar?
2) Jenama lipstick kesukaan? 
3) Siapa idola dalam hidup anda selain Nabi Muhammad (saw)
4) Filem/cerita paling best yang anda suka apa? kenapa ye?
5) Suka tak jadi boss sendiri? Be your own boss?Kalau ye knp kalau tak kenapa plop?
6) Kat mana nak shopping dress laws-lawa ye? hehe
7) Apa 5 sifat positif lagi terpuji yang ada pada diri anda?
8) Kalau MAS nak sponsor tiket percutian untuk anda, mana anda nak pilih dan siapa yang anda akan bawak?
9) Ada tak apa-apa 'lafaz' atau kata-kata yang tersimpan untuk di luahkan pada ibu ayah?
10) Pakai handphone apa sekarang? 
11) Anda tengok jam sekarang pukul berapa, cuba beritahu apa yang anda nak dapat sekarang jugak kalau boleh ditunaikan? 




senarai calon blog lain yang di tag :









http://jarimanistravel.blogspot.com/

http://bellaisyqeef.blogspot.com/

http://ashchroniclesletsfly.blogspot.com

http://nad-lifeisfun.blogspot.com/




p/s : sambil cari blog mesti saya tersadai atleast 30 minit baca 11 blog2 kat atas ni haha best2 entry dorg :)

9 comments:

Wak Lat said...

Salam. Hee rajinnya mengetag.

Umie Nadhirah said...

Thanks tag.. Nanti umie buat eh. Salam kenal jugak. Nak buat sekarang x boleh sebab tgah final ni. Stress nau haha..

Ratu Hatiku said...

Hi dik...hehehehe selamat berkenalan.. alamak akk kena tag eh..kekekeke....ok2 inshaa Allah akk cuba jawab ek...uhuhuhu

Jari Manis said...

alamak sisi JM kena TAG..anyway..terima kasih tapi kalau sis terus jawab kat sini aci tak?..boleh lah yek

1. Benda dalam Handbag biasanya sis letak dompet, kunci kereta, alat mackup dan kain utk solat
2. Lipstik..akak ni pakai bedak je..dh lama x pakai lipstik
3. Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad
4. Filem?..TRansformer kot//kenapa sbb teknologi yg di gunakan tu best
5. Suka boleh cuti ikut sukah ati.nanti leh travel x perlu susah minta cuti
6. Alamak..sis ni x suka shoppping mmg blank nk jaab soklan ni
7. Alamak..soklan ni..nk akak jawab ikhlas ke ahaha..hurmm (suka bantu org, blog walking, suka cari kenalan baru..hurmm rasanya itu je kot
8. Nak pergi EUROPE pergi bersama suami kalau dh kahwin lah
9. sayang kamu berdua dunia akhirat
10. Nak pasangan kekasih heeheh

Wafee said...

Tiera! akak tag Tiera kat sini plak... Hehe

http://blog-wafee.blogspot.com/2014/09/the-versatile-blogger-award.html

Unknown said...

Salam perkenalan Tiera, okay nak jawab soalan ni kat mana ya ? Kat ruangan komen ni ker atau ambil soalan Tiera and jawab kat blog akak jer?

Nastyna said...

huk aloooh yang... maaf la akak kelambatan ke sini. nnt kalau sempat akak buat yer..maklum la nak ngadap tenet bukan senang kan... apapun tima kasih la ingat kat akak... eh. hehehe

Adlina Baim said...

hai tiera :) hehe
nindia jawapan:

1. dalam handbag mesti ade purse, cermin, tisu, lipstik
2. Bobbi Brown
3. Irfan Khairi
4. Filem Taken; sebab jalan cerita die mmh ohsem gile. tak perlu hero ensem pon bole buat mata ni xberkelip tgk hehe
5. mst la suka jd boss, sbb kita yg tentukan sendiri masa kerja kita, & bole manage cuti sendiri
6. alamak, tak pakai dress, xtau hehe
7. Sifat +ve sy: punctual, honest, cool, loving, & caring ;)
8. nak g mekkah, bawak 1 family
9. ade. nak cakap "mama ngan abah untung tau dapat anak macam lina ni, lina baik" hahaha
10. Samsung Galaxy S4
11. 4:50 petang, kalau tertunai sekarang, nak amik PAID LEAVE selama 5 tahun. kalau la dapatttt hahaha

tq :)

Unknown said...

Alhamdulillah Tiera, akak dah jawab semua soalan tu di blog akak. Singgahlah baca ya...

http://travelogfreena.blogspot.com/2014/10/liebster-award-award-blog-saya-yang.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...