HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

Shaklee untuk yang terdedah kepada matahari


Assalamualaikum




Okay saya nak share jalan penyelesaian bagi anda yang selalu terdedah kepada cahaya matahari. Tahu kan sekarang ni cuaca panas sangat, dan sinaran uv waktu pagi dan petang takdelah begitu bahaya, tapi kebiasaannya yang merbahaya adalah yang bermula lebih kurang pukul 9 pagi hingga 3 petang, haa yang itu merbahaya kepada kulit kita. Masalahnya, itu lah waktu yang kebiasaan kita lebih terdedah kan?



UV tu stands for ultraviolet.



Kesannya?

- sel kulit kita rosak
- kulit berkedut, nampak tua sebelum usia
- bintik-bintik hitam, 
- jeragat (pigmentation)
- dan jangan terkejut kanser kulit pon salah satu risiko terdedah pada sinaran uv! (termasuk masalah katarak, rosak retina dsb)


Ada 3 jenis uv, uva,uvb,uvc. Semuanya merbahaya ye





Saya sangat menitikberatkan soal penjagaan kulit khasnya buat yang selalu terdedah kepada cahaya matahari . Baru baru ni saya ke penang, menemani suami untuk site visit dan saya faham sekarang, kenapa begitu teruk belang pada lengan suami saya, muka dan leher T-T




nampak beza?



Jadi saya kata pada suami, mulai harini, kena jaga kulit tu dari dalam mahupun luaran. Apa yang saya cadangkan adalah :



:: ESP & Herbablend ::




Esp ni protein. Sangat penting menghasilkan sel baru mengurangkan kesan sel kulit mati, dan mengatasi masalah jeragat. Saya bancuh dengan fresh milk jenama dutch lady choc untuk suami setiap pagi

Sapu pada bahagian yang selalu kering sperti siku, buku lali




:: VITAMIN E & VITAMIN C ::





Vitamin c sangat penting untuk pembentukan kolagen.  Ambil secara konsisten kulit akan jadi lebih cerah, melambatkan proses penuaan, dan menyekat pembentukan pigmentation, jeragat. Jangan tak tahu vitamin c ni adalah bahan antioksida yang sangat penting , membantu badan menghasilkan radikal bebas yang merosakkan kulit-kulit sihat. 

Vitamin e juga antioksidan yang kuat dan sngat melindungi kita dari sinaran uv. Juga membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak pada liang kulit. 



:: RANGKAIAN NUTRIWHITE TERUTAMA SPF 15 ::


SPF 15, Bermaksud sun protector factor yang bertahan selama 150 jam. Penting ke guna ultimate protection nutriwhite ni? Mesti lah sebab ia melindungi kulit kita dari cahaya matahari maka takde lah hilang seri kat muka! 
Memang wajib pakai dan bawak setiap kali nak keluar. Mengelakkan kulit dari rosak akibat terkena sinaran matahari dan pencemaran udara, mengurangkan keradangan, memberi perlindungan kepada kulit, bertindak sebagai pelembap. Best!


Set Nutriwhite ada

- gentle action MAKE UP REMOVER

-gentle deep foaming CLEANSER

- soothing radiance whitening SOFTENER

- daily defense WHITENING ESSENCE

- ultimate protection WHITENING LOTION
- SPOT WHITENING treatment

- OVERNIGHT renewal WHITENING CREAM

Cuci muka 2 kali sehari, ok? :)







:: VIVIX ::














Itu lah yang saya mula buat sekarang. Taknak la muka kusam, jeragat bintik hitam teruk sebab tak jaga kan.. Sayang diri sendiri, dan sayang suami jugak hehehe


aktiviti setiap hari, pack kan vitamin untuk suami untuk di bawa ketempat kerja...


So itu saja buat masa ni. Kalau awak yang tengah baca ni berminat, boleh pm facebook saya Athirah Tieramiessyou atau page saya Dear health I heart You  atau call/sms/whatsapp ok?

no saya 019-4120913 panggil saya tiera ;)


***Special beli dari saya, saya buatkan jadual makan. saya bg free gift dan bg sedikit tips ok. selamat bershaklee!



Love
Athirah
a-happy-work-at-home-wife

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...